Методична розробка бінарного уроку

Автори: Галина Кирилівна Кучмик, викладач-методист англійської мови,
Наталія Григорівна Гичко, старший викладач інформатики,
Колківського вищого професійного училища смт.Колки Маневицький район, Волинська область


МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА
БІНАРНОГО УРОКУ
Тема уроку  Створення графічних об’єктів у текстових документах. Кухні народів світу.
Мета: систематизувати й узагальнити знання учнів із теми; розвивати практичні навички опрацювання графічних даних під час роботи з текстовими документами, навички говоріння, читання англійською мовою,  творчі здібності, логічне мислення й естетичні уподобання; виховувати сучасну творчу людину, яка здатна навчатися впродовж життя.
Тип уроку Урок практичного застосування знань, умінь і навичок
Вид уроку Ділова гра
Обладнання: персональні комп’ютери, програмне забезпечення MS Word, мультимедійна дошка, презентації до уроку,  кросворд; картки із завданнями.
Міжпредметні зв'язки  Організація ПГХ «Сервірування столу»,
                                          «Організація роботи ресторану»
План уроку
І. Організаційна частина (1хв)
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
ІІІ. Перший тур (теоретичний) (7хв)
ІV. Другий тур (практичний). Творча робота (25хв)
VI. Підведення підсумків уроку. Рефлексія (3хв)
VII. Домашнє завдання (1хв)
Хід уроку
І. Організаційна частина
II. Актуалізація опорних знань учнів
•    Повідомлення теми програми і уроку
Викладач інформаційних технологій.  Добрий день! Тема сьогоднішнього уроку «Створення графічних об’єктів у текстових документах», а також «National cuisines of different countries»
•    Мета і завдання уроку;
Мета уроку – узагальнити набуті знання та навички роботи з текстовим процесором Microsoft Word, узагальнити матеріал  із теми «Кухні народів світу».
Ми вже навчилися створювати різні текстові документи, переконалися, що текстовий процесор має широкі можливості для введення, форматування і редагування тексту.
Сьогодні на уроці ми удосконалимо практичні навички роботи з текстовими документами, зокрема, приділимо увагу роботі з графічними об’єктами.
Упевнена, що доволі часто вам доводиться набирати текстові документи, оформляти рефе­рати.
Показ зразків оформлення документів.
Дійсно, не тільки ви, але і багато людей різних професій практично щодня стикаються з необхідністю публікації своїх матеріалів.
Пройде небагато часу, і ви обов'язково опи­нитеся в такій ситуації, коли вам доведеться проявити свої творчі здібності в оформленні, наприклад, власного ресторану.
Тому проведе­мо заняття у формі ділової гри
Уявіть, що наша група сьогодні – це рекламне агентство «Інтер-світ». До вас завітали інвестори з міжнародної організації ресторанного біснесу «Євротур». З метою розширення своєї діяльності вони збираються відкрити нові ресторани національних української та англійської кухонь в Україні. Було обрано саме ваше агентство для того, щоб створити вивіску ресторану та рекламну листівку фірменної страви. Це і є головна проблема нашого сьогоднішнього уроку. Як ви думаєте, чому вони обрали саме вас?
По-перше:
- Хто найкраще в училищі спеціалізується на приготуванні  національних страв?
 - Наша група.
По-друге:
             - Хто найкраще володіє англійською мовою в училищі?
- Наша група.
По-третє:
-  Хто має найкращі навички роботи з текстовим процесором Microsoft Word?
- Наша група.
Для успішного проведення нашої ділової гри розділимо групу на 3 групи: 2 відділи рекламного агенства та групу експертів.
Зробимо ми це методом вільного вибору. Підійдіть до столу та виберіть собі або трикутник, або квадрат, або кружок.
 Отже, ті, що обрали трикутник – це один відділ агенства, який буде займатись рекламною української кухні; ті, що обрали квадрати, – відділ з реклами ресторану англійської кухні.



                               Слайд 1 Посади рекламного агентства

Ті, що обрали кружечки, – це наші експерти – інвестори з міжнародної організації ресторанного бізнесу.
Надаємо їм слово.
Слово нашим гостям
We are from international organization  of restaurant business “Euro-tour”. We arrived in Ukraine with the purpose to wide our business. We chose your agency. We know exactly that Ukrainian women like to cook. Their fantasy, based on folk traditions, is endless. There is a good Ukrainian tradition to share recipes even with unknown people if they are interested how to cook this or that dish.
As for traditional British cooking it is based on bringing out the flavour of the meat, fish, vegetables or whatever a dish is based around. It doesn't use a lot of herbs, spices and sauces as other cuisines do. The British are also interested again in their own traditional recipes. More and more restaurants are opening in Britain which specialize in the country's own cooking. This is a revolution — and it means a great national heritage is being rescued.
We wаnt to open two restaurants. Тhеy will be of Ukraine and English  traditional cuisines. Your task is to demonstrate the best signboard  and traditional dish.
We wish you success!

ІІІ. Перший тур (теоретичний)

Отже, ви повинні продемонструвати свої знання з предметів ,,Aнглійська мова’’, ,,Iнформаційні технології’’,а також творчі здібності та естетичні уподобання .


Слайд 2 Інтеграція навчальних предметів
 Для цього ми зараз проведемо логіко-інтелектуальну розминку.

Вправа «Інтелектуальний тир»
Викладач англійської мови. Без знання англійської мови ніхто і ніколи не зможе досконало знати комп’ютер. Зараз ви  переконаєтесь в цьому. На інтерактивниій дошці з’явиться угорський кросворд, заповнений англійськими буквами. Але це не просто англійські слова, це – комп’ютерні терміни. Кожній команді потрібно якнайшвидше розшифрувати їх. Я буду зачитувати питання. Хто перший знайде відповідь, піднімає картку. І на дошці відмітить це слово, заливаючи комірки таблиці кольором, який  відповідає сьогоднішньому настрою.


Слайд 3 Інтелектуальний тир
Учитель роздає аркуші з угорським кросвордом, які учні повинні розгадати.
1.           Назва програми для спецефектів над словами. (WordArt)
2.           За допомогою якої клавіші при зміні розмірів не змінюється положення геометричного центра об’єкта. (CTRL)
3.           Яку клавішу потрібно натиснути, щоб отримати фігуру правильної форми? (SHIFT)
4.           Назвіть колір маркера, протягнувши за який можна змінити перспективу. (YELLOW)
5.           Яка клавіша призначена для видалення об’єкта? (DELETE)
6.           Яке розширення мають текстові файли?(.DOC)
7.           Сукупність даних, записаних на зовнішній носій, який має певну назву, це...(FILE)
8.           Яка клавіша вилучає символ, що знаходиться ліворуч від курсора?(BACKSPACE)
9.           Яка панель інструментів у Word  призначена для створення векторних об’єктів? (DRAW)

Викладач інформаційних технологій. Перевіримо знання панелей інструментів, які потрібні нам для виконання практичної роботи (картки-завдання).

 адач англійської мови. Pay attention to this slide

Конкурс асоціацій

Слайд 4 Конкурс «Асоціації»

А зараз, як кажуть англійці, «Tastes differ»

Гра «Tastes differ(Про смаки не сперечаються)»
У таблиці правди  (Слайд 8) проставляють лише дві цифри – 0 і 1:
·              1 – правда;
·              0 – неправда.
Щоб дізнатися, де правда, а де неправда, потрібно уважно прочитати підказки до таблиці.
Четверо іноземців зайшли до ресторану. Кожен із них замовив собі обід. Усі обрали різні страви та напої. Визначте, хто що обрав, використовуючи підказку.
Підказки:
1.           Англієць не замовляв риби, виробів із тіста. Він не пив узвару, соку та кави з молоком.
2.           Японець не їв вареників та піцу. Його напій коштував 2,50 грн.
3.           Італієць обрав свою національну страву. Його напій коштує більше як 5 грн.
4.           Українець заплатив 8,50 грн за страву та напій.
Що замовив кожен із відвідувачів?

Слайд 5 Таблиця правди
Відповідь

Суші
12,00
грн
Вареники
5,00
Грн.
Піца
7,00 грн
Біфштекс
9,00
 грн
Кава з молоком
6,00
грн
Сік
2,00 грн
Узвар
3,50
Грн.
Чай
1,00
грн
Українець
0
1
0
0
0
0
1
0
Англієць
0
0
0
1
0
0
0
1
Італієць
0
0
1
0
1
0
0
0
Японець
1
0
0
0
0
1
0
0

А зараз слово нашим експертам
ІV. Другий тур (практичний). Творча робота
Викладач інформаційних технологій. Ми будемо виконувати  його у формі творчих перегонів.
Так  як ми далі будемо працювати з комп’ютером давайте повторимо правила безпеки роботи.
Презентація правил безпеки роботи

Творча робота «Дивуй»
Вашим домашнім завданням було придумати назву ресторану, розробити дизайн вивіски, враховуючи національні особливості.
Вам потрібно використати у своїй роботі різні автофігури. Давайте перевіримо, як наші помічники дизайнерів  вміють працювати з ними за допомогою гри
Гра  «Що куди?»

Слайд 6 Гра «Що куди?»
Розкладіть автофігури в кошики: «Основні фігури», «Фігурні стрілки», «Зірки та стрічки» (по 5 шт).
А також для дизайнерів важливо обрати гармонійні кольори для вивіски, щоб текст був читабельним    

Гра «На смак і колір»
У таблиці правди  (слайд 10) проставляють лише дві цифри – 0 і 1:
·         1 – правда;
·         0 – неправда.
Щоб дізнатися, де правда, а де неправда, потрібно уважно прочитати підказки до таблиці. Спробуйте вгадати, який улюблений колір кожного із друзів.
Слайд 10


Слайд 7.  Таблиця правди
Підказки:
  1. Дівчата не люблять синій колір.
  2. Хлопці не надають перевагу червоному кольору.
  3. Жовтий колір є улюбленим однієї з дівчат.
  4. Назва кольору однієї дівчини починається з букви її імені.
  5. Іван обрав холодний колір.
  6. Саша змішав синій і червоний колір.
  7. Валя змішала синій і жовтий.
  8. Колір Тані асоціюється з вогнем.
Відповідь







Марія
1
0
0
0
0
0
Саша
0
0
0
1
0
0
Іван
0
0
0
0
1
0
Оля
0
1
0
0
0
0
Таня
0
0
1
0
0
0
Валя
0
0
0
0
0
1

А зараз приступайте до роботи над вивіскою.

Ознайомтесь також з критеріями оцінювання практичного завдання. Час виконання – 10 хв.

Слайд 9. Критерії оцінювання практичної роботи
Для радників – особливе завдання. Вони повинні обгрунтувати вибір назви ресторану. Для цьго ним надається 3 хв.
Звучить музика.
Обгрунтування назви ресторану «Робін Гуда»

Розповідь про Робін Гуда
Robin Hood is a legendary hero who lived in Sherwood Forest, in Nottingham, with his band of followers. Stories about him and his adventures began to appear in the fourteenth century, but the facts behind the legend are uncertain. One writer thinks Robin was born in 1160, at a time when there were many robbers living in the woods, stealing from the rich but only killing in self-defence.
Everyone knows that Robin Hood robbed the rich to give to the poor. He chose to be an outlaw, but he had his own ideas of right and wrong. He fought against injustice and tried to give ordinary people a share of the riches owned by people in authority and the Church. He had many qualities. He was a great sportsman, a brave fighter and was very good with his bow and arrow.
He dressed in green, lived in the forest with his wife, Maid Marion, and his men, among them Friar Tuck, Alien a Dale, Will Scarlet, and Little John. For food, killed the King's deer, and many days were spent eating, drinking, and playing games. He robbed the rich by capturing them as they travelled through the forest and invited them to eat with him. During the supper, someone looked in their bags to see how much money they had. When it was finished, Robin asked them to pay for the meal, and, of course, he knew how much to ask for!
His main enemy was the Sheriff of Nottingham, who was always trying to capture Robin but never managed to do it. Some stories say that he killed Robin by poisoning him. In his dying moments, he shot a final arrow from his famous bow, and asked Little John to bury him where the arrow landed.

Презентація «Білий берег»
Звучить музика
Розповідь про Білий берег
За Колками високий зелений ліс підходить до самої річки Стир. Проте в одному місці перед берегом невеличка галявина, яка у ясні дні аж світиться від сонця. Берег річки високий, стрімкий, пісочно-білий; галявина ранньою весною покрита білими пролісками, у траві – ніжно-білими квітами конвалії, понад берегом розцвітає білопишна черемшина, пізніше – багно починає біліти. А як прийде осінь – тут можна побачити цілі сім’ї білих грибів.
Ще здалеку цю гарну місцину можна помітити за білим кольором. Особливо біліє стрімкий піщаний берег. Тому і зветься ця місцевість Білим берегом.
У процесі роботи використайте загально відомі вимоги до вивіски.

Слайд 11 Вимоги до вивіски ресторану
Поки учні виконують завдання на екрані з’являються слайди із зразками вивісок.

 Зразки вивісок ресторану

Підведення підсумків
-  демонстрація вивіски
-  мотивація вибору
-  використання графічних елементів

ІІ. «Показуха»
Вашим домашнім завдання було вибрати страву, яка відповідає національній англійській та українській кухням.
Увага на екран (продукти харчування)
Викладач англійської мови
Name food products and explain why they are useful.

Слайд 13. Продукти харчування
 Зараз потрібно створити листівку меню «Фірменна страва». Для цього відкрийте папку «Європейська кухня», яка знаходиться в папці Мої документи.
Ознайомтесь також з вимогами до рекламної листівки

Слайд14. Вимоги до рекламної листівки

Гра «Майстер-клас»
Помічники дизайнерів  роблять сервіровку столу до обіду, враховуючи національні особливості.
Підведення  підсумків
-  демонстрація листівок
-  мотивація вибору фірменної страви
-  використання графічних елементів
Слово нашим експертам

Викладач А зараз кульмінаційний момент нашої роботи. Наші кухарі приготували фірменні страви, які представляють  українську та англійську кухні.
Увага! Чорний ящик.
 Грає музика.
Salad “Robin Hood’s Arrows”


Makes: 4 to 6 light-entree servings or 8 to 10 side-dish servings
You need:
1 1/2 cups dried orzo pasta
1 1/4 pounds firm-ripe tomatoes, at room tempera­ture
3/4 cup chopped fresh basil leaves
1 or 2 cloves garlic, peeled and minced 3 tablespoons extra-virgin olive oil
2 tablespoons balsamic vinegar. аbout 1/4 cup grated parmesan cheese. salt and pepper
Procedure:
1. In a 3- to 4-quart pan over high heat, bring 1 1/2 to 2 quarts water to a boil. Add orzo and cook until barely tender to bite, 8 to 10 minutes.
2. Meanwhile, rinse and core tomatoes; chop and place in a large bowl. Add basil, garlic, olive oil, and vinegar; mix gently.
3. Drain pasta well and add to tomato mixture. Mix, adding parmesan cheese, salt, and pepper to taste.




Печеня «Білий берег»

Для печені:
1 кг м’яса косулі або дикого кабана (лопатка чи вирізка),
1 велика цибулина, лавровий лист, сіль, спеції за смаком
Для «грибочків»:
• 12 картоплин, олія, сіль
Технологія приготування
1. Мясо порізати на кусоч­ками, положити в кастрюлю, залить повністю водою і поставити на вогонь. Коли закипить, вогонь зменшити, зняти піну, накрити криш­кою і варити 1 год.
2. Потім добавити лавро­вий лист, нарізану цибулю, посолити і тушкувати на маленькому вогні під закритою криш­кою до готовності  30-40 хв. В кінці за 10 хв, добавити спеції. Мясо не повино бути твердим. Потім перекласти м’ясо в глиняний горщик і запікати вжаровій шафі до готовності.
3. Доки тушкується мясо, готуємо «грибочки». Карто­плю добре промити і з кожної картоплини вирізати грибочок, залишаючи шапочку нeчищену.
4. Кожний грибочок зма­стити сумішю олії і солі і викласти на решітку або кулінарний лист.Запікати в мікрохвильовій печі 20-30 хв.


VI. Підведення підсумків. Рефлексія (гра «Мікрофон»)
Учням пропонується відповісти на запитання або закінчити речення, тримаючи «символічний мікрофон»:
·  Сьогодні на уроці я дізнався про...
·  Чи досягли ми поставленої на уроці мети?
·  Що особливо сподобалось під час уроку?
·  Що не сподобалось?
·  Ваші побажання один одному.
Слово викладачу:
- аналіз діяльності учнів
- аналіз помилок і їх причин
- оголошення оцінок
VII. Домашнє завдання (1хв)
Оформити меню ресторану будь-якої країни, враховуючи національні особливості.

               Учитель.   Дякую за урок, успіхів вам у вивченні інформаційних

                     технологій та англійської мови














Немає коментарів:

Дописати коментар